Ce mail reçu en début de semaine :
"Dear Flo,
I am working for a PR company called xx. A friend of mine that reads your blog recommended me to get in touch with you. We are conducting a truly unique photo project together with xx. A professional photographer will come to your kitchen and take your picture. These pictures will be published in a coffee table book, a art gallery and an online gallery.
All you need to do is to send a picture of yourself together with a "kitchen moment". In other words, a short description of when you felt like a star in your kitchen. Please include your contact information as well.
All participants will receive a "thank you" for taking part. See attached file.
So, I hope you were not alarmed by this rather unusual request :) Would you like to be a part of the project and represent München with your kitchen?"
Moi ? En photo ? Dans ma cuisine ? Shootée par un photographe professionnel ? Whaouhhhh
Et celui-ci reçu le lendemain :
"Oh, I forgot to mention that the only requirement for participation is that you have anything that is xx branded in your home. There is a list of brands that are qualified right here. "
Mon grain de sel
"Dear Flo,
I am working for a PR company called xx. A friend of mine that reads your blog recommended me to get in touch with you. We are conducting a truly unique photo project together with xx. A professional photographer will come to your kitchen and take your picture. These pictures will be published in a coffee table book, a art gallery and an online gallery.
All you need to do is to send a picture of yourself together with a "kitchen moment". In other words, a short description of when you felt like a star in your kitchen. Please include your contact information as well.
All participants will receive a "thank you" for taking part. See attached file.
So, I hope you were not alarmed by this rather unusual request :) Would you like to be a part of the project and represent München with your kitchen?"
Moi ? En photo ? Dans ma cuisine ? Shootée par un photographe professionnel ? Whaouhhhh
Et celui-ci reçu le lendemain :
"Oh, I forgot to mention that the only requirement for participation is that you have anything that is xx branded in your home. There is a list of brands that are qualified right here. "
Mon grain de sel
Option 1 : je file illico chez Saturn pour m’équiper en électro-ménager
Option 2 : mon quart d’heure de gloire, ça sera pour plus tard
Devinez ce que j’ai choisi ?
Mémo en V.O. : publicité - die Werbung
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7 commentaires:
Ah d'accord... sympas les mecs!!!
Je crois que tu as choisi la bonne option...
ah ben oui, ils ont plus d'un tour dans leur sac ces gredins! Tantpis pour eux, ils n'auront même pas l'occasion de tremper une cuilère gourmande dans ce risotto aux morilles qui me tente trop. Biz
Kennwood??
Toujours se méfier des propositions trop alléchantes pour être vraies...
Moi je te prends quand tu veux en photo avec ton plus beau tablier dans ta cuisine! Moins la classe mais sûrement plus fun;)
Marion,
non c'est pas eux:)
Ah ouais quand même.. on arrête plus le marketing!!
dis, c'est vraiment bon le jus de choucroute???
Gingko,
je dirais qu'il faut y gouter au moins une fois...
Ikea peut toujours essayer chez moi, j'ai fait le plein d'ustensiles !
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